300 får

Hej bloggen, Sommaren är här. Precis avklarat promenaden upp och ner och runt, klockan är bara 8 på morgonen men det blir för varmt att gå annars.
Igår blev jag nästan attakerad av en fiskmås som trodde jag skulle ta hennes unge, den upplevelsen hade Jennifer Ekblad aldrig upplevt.
Men idag när jag gick där var de fortfarande kvar men hon var mycket lugnare, Jag pratade med en dam som skulle kontakta nån som räddar fåglar, jag blir orolig att mamman ger upp på ungen . Nej måsungen.. Hur som helst, häromdagen var en rolig dag! Jag och Daimond åkte och överraskade hans ena bror med tre lådor med öl.
Eller två av hans bröder klipper får, vet inte nått bättre ord på svenska som beskriver en fårklippare men här är det många som sharing sheap. Seames, den yngsta av 8 barn i daimonds familj klippte 300 får på en dag, när detta händer firar man efteråt, en låda öl per 100 får. Jag klaga inte på det, 4 muskulösa män arbetade denna dagen, musiken pumpade och de var superglada för ölen såklart! En av dem har gjort 500 och en kille kom och firade, han hade gjort 600 tidigare, numera är han mäklare.
3/20181211_161309_5c12c58e9606ee2ee6d98c86.jpg" data-oid="5c12c58e9606ee2ee6d98c86" class="image"/>
Den ena killen showade och dansade under tiden, han klippte 58 får på en timme. I januari ska vi heja på han då han ska tävla i får klippning:D Jag skrev i sista inlägget att alla männen är malliga men jag menar såklart manliga!

Kommentera här: