Andra advent och goda nyheter

Först och främst, Lauren kommer hem med det här
Jag hade min intervju, mitt livs första intervju blev en Skype intervju på engelska, av en trevlig engelsman som grillade mig i 50 minuter! Han testade mig på fransk fine dining, haha inte kunde jag nånting där men tack och lov fick jag godkänt i några andra delar, antar jag. För jag fick jobbet !!!! Jag ska jobba för seabourn small cruise ship, de förväntar mig i Hong Kong på utbildning i början av mars och jag är sååå taggad och glad! Jag är liksom peppad på att lära mig de frågor jag inte kunde om det franska köket. Ja, allt bara faller på plats, jag är så tacksam för livet. Så mestadels av veckan har jag fixat massor, det är en jobbig process med engelska tester, personlighetstester, referenser, bilder på tatueringar, nytaget passfoto, kriminell bakgrund? Ja, you name it. Kontraktet följer 4 månader på och 2 månader av, vilket jag tror passar mig perfekt :D testa får jag göra och se men det ska bli så skoj. Annars har jag arbetat lite i veckan, gjort några kvällar här i restaurangen i mount maganui, här ser ni nästan hela crewet
En härlig blandning; 2 italienare, mestadels serber, en tysk, en Japan, en spanjor, en holländare, en habbibi från Jordan och jag från Sverige. Kul med lite nya ansikten och kul att få lite vänner här. Jag gjorde en heldag på restaurangen i Matamata, detta är en bild på delar av gänget innan jag åkte, men alla är kvar ♡
I helgen hade vi ett function i vinbaren, på bilden är Nik, maffiabossens ens son, bror till Marco, manager i Matamata. Nik pluggat med hoppar in ibland, han är go. Denna dagen lagade han champinjonsfriterade musslor med chilliaioli, mums
Jag skall ta bilder på restaurangen i ett annat inlägg. Därimot skall jag visa er hostellet nu :D där jag bodde i tre månader, jag försöker alltid hänga där och hjälpa till så mycket jag kan när jag är i Matamata . Hoppas ni kan föreställa er viben, jag älskar att alla från hela världens håll samlas; dricker, äter, skrattar nu när solen skiner och bob Marley sjunger i högtalarna
Lauren i receptionen
Här är kabinerna man bor i
I den rosa byggnaden är det ett filmrum, samt bibliotek
Spelrum kan man kalla detta; biljard, pingis eller hyra en cykel
Wennie från Israel gör woofing där nu, innebär att han arbetar 2 timmar per dag för gratis boende, så gjorde jag med där. Så oftast bäddar man sängar, städar, tar receptionen. Jag målade bland annat spelrummet ovan.
Här är lite andra bilder, dagen till ära var min drömbil på besök ♡
Ben kom förbi och hälsade på, en god vän till både Lauren och Daimond, nu även mig, han är bra på allt, vilket jag vill säga att de flesta männen här är, de kan så mycket, de är aktiva och malliga. Här har ni Ben som biodlare
Det har vart riktigt varmt idag. Andra andvet och jag tog mitt första dopp i havet. Vart här snart månad och har 20 meter från havet, så det var på tiden, jättehärligt. Tänk att havet snart blir mitt "hem" ♡ Vi satt ute på kvällen och käkade middag, vi har ansiktsmask på oss om ni undrar varför vi är så vita , spelade monopoly i vanlig ordning
För andra advent var Daimonds lillebror på besök, han kommer nog flytta in snart:D , han fick äran att tända andra ljuset

Kommentera här: