God juuuul

Här sitter jag precis just nu, jag ska jobba och det är dagen efter julafton, här firar de den 25e december
 
Det har vart hysteriskt här i the mount, det är det varje jul. Förra året firade jag och Annie här, tillsammans med shona's familj och massor av andra vänner. Men i år flydde jag hör ifrån Min lördag började med ett body pump pass, Tränaren Linda hade dekorerat sig själv, hon är en häftig dam!
 
Den gick jag och hälsade på Abbie, från England, hon ville inte vara med på bild.. hon jobbar i en drive thru kaffe vagn.
 
 
Jag hjälpte Lauren på hostelet och sen jobbade jag en låååång dag och natt på restaurangen. Jag var i vinnbaren och serverade matamata's alla desperate houswifes, en utav dem hade avskedsfest och flyttar till Australien. Så det var fullt ös i baren kan jag lova. Jag sov hos Ata och jag hon och hennes ena barn barn gick ut på tjej dejt
 
Starten på denna söndag vad champange frukost på odel emz, som min irländska vän Derek äger. Perfekt för nu har Ata en crush på honom.
 
 
 
 
 
I samoa som Ata är ifrån betyder om man har en blomma på vänster sida är man singel, vilket jag och Leha var , Ata bär den på höger vilket menas att man är gift, vilket hon verkligen inte är men men hon älskar sina blommor. Och vi hittade denna van dagen till ära
 
 
Sen började vår roadtrip, Första stoppet var Cambridge, ett mysigt ställe på väg till Hamilton. 
Där brukade jag gå på bio en jättemysig biograf där man sitter i 2-sitts soffor och får en filt, man kan beställa vin och en mumsbit, det är jättemysigt och det börjar bli rätt trendigt att bo i Cambridge. 
Hur som helst, min kompis Paula från Urague  har flyttat dit, vi bodde tillsammans ett tag men nu hälsade vi på i hennes nya hus, 
 
Jag och Ata brummade sen mot Hamilton, där vi gjorde lite julshopping, hon fixade jul naglar  
 Och jag hälsade på tomten 
 
Ata tänker på allt och hade fixat kex och dips till vår roadtrip mot älskade Raglan ♡ 
En liten surfby 45 minuter från Hamilton, där jag bodde och arbetade under förra sommaren här, alltid samma känsla när man kommer fram, detta var den snabbaste turen dit jag haft i Atas vrålåk. 
 
De flesta av mina kollegor från förra säsongen bor kvar i raglan men bytt till en ny restaurang som öppnats.
Till vänster är Neftalie, Racheles pojkvän, han är från Los Angeles och hon från Californien, jag och hon arbetade ihop, hon är numera manager på detta nya stället som ägs av pilot brewery, de är ett bryggeri som är lokalt, vi sålde den ölen på restaurangen och nu tog de all deras personal.
Efter Rachel sitter ny tjej som fyllde 30, minns ej varifrån, bredvid henne sitter Richard, han var kock på restaurangen, en riktig tvättäkta tysk, men jag tycker mycket om honom med tiden, han kör alltid runt på din moppe och byter tjej hela tiden
Killen mellan han och Ata känner jag inte , men de va en trevlig fransman. Tyvärr var inte en av mina favoriter där, Nelly från Scottland, vi pratades vid och hon var iväg och firade jul, annars jobbar hon med på islobar. Får också stolt svensk visa att Neftalie och Rachele kör Volvo, det är sällan man ser det här, men för dem finns det inget annat alternativ :D
Sen tog jag Ata till restaurangen där vi alla jobbade, det var konstigt för jag kände ingen.. men god mat åt vi.
Scotty kom förbi när vi käkat klart, en gammal surfare som bodde bredvid restaurangen förra säsongen, han brukade komma in på måndagar och putsa glas, en kväll minns jag, det var bara jag och han som.arbetade och vi trodde de skulle vara lungt men det slutade med fullsatt restaurang, då fick vi jobba. Vi åkte hem till hans nya hus dör vi skulle sova, drack lite och sen tog han oss till mina före detta chefer och överraskade dem, det var det bästa med hela trippen. Jag har mycket tid för Hellen, hon var full och glad som vanligt
Här är hennes partner Barry som jag all tid kallar för boss ♡ till vänster är Scotty
De hade pyntat julgranen i garaget och laddat för familjen som skulle komma dagen efter
Sen drog vi ner till sunday session, dit alla går på söndagar
Och träffade lite andra vänner. Tyvärr regnade det under hela vistelsen i Raglan, det är ett mycket vackert ställe, de har svart sandstrand , jag har flygit över till och tillbaka till Matamata i ett litet plan en gång, det var dricks från en snuskig gubbe men grym utsikt. Här är lite bilder från raglan
Morgonen efter visade jag Ata den kända surfstranden, sen åkte vi tillbaka till restaurangen jag brukade jobba på, då jag visste att dagispersonalen fortfarande var densamma ♡ lite bilder från restaurangen, 20 meter från vattnet och på vinden av restaurangen brukade jag bo. Första gången jag var här i mitt liv var på vintern, Irländska Derek tog mig dit, redan då så jag ,."watch me, här skall jag jobba en dag" förra nyår åt jag och Annie middag där, jag frågade om jag fick jobba där och så blev det, the wharf kitchen and bar ♡
4
Världens bästa Jo gjorde oss kaffe, hon har en pojkvän och en man och hon är helt underbar
Efter detta drog trippen vidare till Pirongia, en gammal stamkund till mig från Matamata äger en restaurang där, vi behövde bakismat och beställde varsin renburgare
Detta är vi och Hugh, som äger restaurangen five stags
Vi gjorde lite shopping och åkte hem till Atas söta barnbarn, jag var helt slut, de fixade och pysslade om mig
Jag tog till och med en powernap för att ladda för en utekväll i Matamata, korkat nog går man ut dagen innan julafton här, så vi firade våran motsvarande juldag här den 24e och julafton är den 25e. Vi förfestade på hostellet, det var jättekul, backpackers från hela världen, många som bor där under längre tid och folk som bara kom för kvällen, Ben och Daimonds bröder kom också förbi. Vi hade pingis turnering
Daimond körde sen hostellets van, jag och 9 killar hoppade ut vid red oubt, vi drack tequila och de hade en bra adition för min kommande business, ni som vet vad jag pratar om, det kan nog bli några bra nummer från down under
Adam och Chloe var också där
+hela Matamata. Jag och Annie var här förra juldagen också, så nu är det tradition ♡ Efter puben hade vi en spåras efterfest tillbaka på hostellet
Vi sov alla över där, det var mysigt. På morgonen fixade vi upp från gårdagen, var en hel del flaskor. Vi bakade, Lauren och Daimond gav mig julklappar ♡
Jag stannade kvar och jobbade på hostellet, så att Lauren och Daimond kunde få vara lediga och göra jul med deras familjer. Det var en mysig dag, alla var glada, vi lyssnade på julmusik och de fixade en jätte middag där alla lagade nått från sitt land och vi hade julklappslek. Ata och barnen kom också förbi med mat och bubbel
Och barnen var perfekt städhjälp, de så att de också ville jobba i min affär haha
När dagens alla gäster checkat in gick jag hem till Judith och Pete, de hade familj hemma, petade lite med dem, drack en GT och somnade gott i mitt rum som jag först bodde i där ♡
Frukosten stod på bordet när jag vaknade och utanför huset blommade en solros, detta var en bra jul
Hemma tillbaka i the mount var det full rulle, ett cykelrace var igång nästa morgon igen
Jag såg mitt "nya hem" komma i hamn
P.S Daimond beställde två peruker till mig som julklapp

Kommentera här: