Regnet öser ner även här

Shiiiit det har regnat som bara den här.
Häromnatten vaknade jag och trodde huset skulle rasa, det går en storm igenom fram till tisdag
 
Jag lyckades smita ut när de va uppehåll,  för att vandra upp på berget igen, något disigare idag 
 
Denna veckan har jag höjt promenaden med att efter upp och ner gå runt, den var en bra dag att göra det, det var en med skyddad väg, konstigt nog var den inte avstängt på grund av allt regn.  Men jag hittade massa fina smultronställen  
 
 Idag låg de två stora kryssningsfartyg inne ! 
 
Och ikväll är min intervju, jag börjar bli nervös men många har förberett mig.
 
 
 
Imon skall jag jobba mitt första pass här i mount maganui, restaurangen här har bara öppet på kvällar, vilket är perfekt! Då kan ja träna, sola, bada, umgås och inte dricka allt för mycket för att jag ska iväg och jobba,  hoppas du läser det mamma som hade åsikter om mitt alkoholintag, dont you worry ♡ 
 
Här växer detta vackra träd som blommar tidigt i år med de små röda blommorna,  det kallas för nya Zeelands jul träd. Det riktiga namnet är pahutakawa 
De växer runt om och endast här i mount maganui växer det gula blommar men personligen är de röda finare och passar bra till julen då de normalt slår ut.
 
Igår tände Lauren första ljuset och firade första advent..Detta är min tolkning på adventsljusstake, dessa fina champange flaskor, man tager vad man haver
 

Kommentarer:

1 farmor:

hej älskade Julia! Så fina bilder och vilka vackra träd, jag älskar träd och målar dem gärna. Vad för en intervjuv var det du skulle på ? att jobba på restaurangen ? Hur länge skall du stanna down under ???? kram från farmor och Stein

Svar: Heeej farmor och Stein. Förlåt jag såg först nu att du kommenterat här. Så roligt att du läser. Och jag tänkte att du skulle tycka om träden, de är jättevackra.Jag gissar att du läst mer om jobb intervjun.
Jag stannar till 9e februari, men åker då över en sväng till Australien. Kommer du ? :D
Hur mår ni ? Och hur är julstämningen i Ghent?? ♡♡♡
fluffyonvift.blogg.se

Kommentera här: