Sankta Lucia och oväntade nyheter.

Igår var Lucia stämningen på topp i mount maganui! Folk som passerade på gatan log eller kollade också misstänksamt upp på stjärngossarna i sina strutar. Viktor som jag träffade min sista timma på planet hit kom över och firade Lucia tillsammans med hans kompis Theo, de är från Stockholm båda två
 
 
 
Alla fick såklart en outfit 
Jag hade bakat mjuk pepparkaka med recept från Kristina, Petros mamma, det var populärt med blåmågeost på.
På morgonen lagade jag mannagrynsgröt, dopp i grytan och lyssnade på luciasånger,  jag vet fortfarande inte vem som ficl mandeln.
Lauren tog mig till en jätterolig delikatessbutik där jag hittade alla ingredienser för att koka egen glögg :D  Killarna hadr men vart ambitiösa och fixat egengjord starkglögg.
Dagens första aktivitet var att dekorera apelsiner med nejlikor, 
Det tyckte Daimond var kul, han är faktiskt riktigt kreativ  
Nu hänger våra designade apelsiner i köket och det luktar jul när man kommer in
Nästa aktivitet var att baka lussebullar såklart, Maria Järryd gav mig ett saftigt recept och jag hade smugglat med saffran från Sverige, så vi fick en riktigt gul deg. Lauren och Daimonds vänner kom på besök och hjälpte till och baka, deras döttrar med... tyckte mest det var äckligt när de lekte med degen, att det var en kudde typ och föräldrarna inte sa till dom, men men..
Vi lärde killarna monopoly och hade några spel såklart
Sen så spelade vi kubb, stackars Annie fick komma med det i bagaget när hon hälsade på första gången, men vilken succé kubb är här, alla älskar det, förra julafton spelade vi på stranden
Sen utsåg jag Lauren till Lucia, jag motiverade att hon var årets Lucia för hennes yttre och inre skönhet och fantastiska röst som visats under veckan som gått
Viktor envisades om att ha armhävningar till "bring sally up challenge" innan de släppte av mig på jobbet.
Efter jobbet hade jag, italienska Francesca och habbibi från Jordan lite aw , tvärs över gatan där Francescas partner jobbar
Nalle kiss väntade på mig när jag kom hem ♡
Ett oväntat mejl från mitt nya jobb, kanske inte oväntat men jag är lite ställd. De accepterar inte dreadlocks, jag måste ta ut dem = men jag kan inte ta ut dom = jag måste raka av mig håret. Vissa jublar säkert hemma men jag tror inte jag lär kamma hem så mycket dricks när jag ser ut som ett ägg. Vad ska jag göra? Annie peppade mig och skickade bilder på massa coola peruker, Linnea skickade massa korthåriga frisyrer, nej tack, i kort hår och kostym kommer jag se ännu mer lesbisk ut och jag vill ju åt killarna som är ombord..

Kommentera här: