Smått och gott

Tiden går fort när man har roligt. Jag har precis bakat klart två mjuka pepparkakor som jag ska ge bort till Micheal och Ata. Jag har lagat mat, bakat och kokat glögg hela dagen. Vi närmar ju oss jul. Veckan har vart lugn, Jag har mest träffat kompisar, jobbat och solat. Sholanda kom över hit häromdagen, denna unga skönhet lärde jag känna på fabriken där jag jobbade nattshifts i ungefär 2 månader.
 
 
 
Fabriksjobb är inget jag kommer göra igen men se vilka vänner det ledde till. Hon var över med en av hennes fem systrar, hör har ni bloggens första "nakenbild"
 
En dag åkte jag över till Matamata, Jag hälsade på Judith och vi åt frukost som gamla Goa tider
 
Judith har en fantastisk trädgård, alltid bör jag söker nån konstig krydda så finner jag den här
 
Den kvällen fick jag spontant hoppa in och jobba några timmar, det var roligt. Här har vi lilla Saori från Japan med ett stort kinderägg. Hon har en flört på gång med kocken Ammar.
 
En morgon mötte jag upp Ahmed från Jordan, klockan 6 möttes vi upp och the mount var magiskt
 
Nu är det såpas varmt så det krävs nästan att man går tidigt. Det var kul att ha sällskap och jag tycker det är så intressant med någon som är från em helt annan kultur.
 
 
 
 
 
Samma dag, lyckost mig kom min unge frukost dejt över från matamata. Christoph, 18 år valde den rätta vattenflaskan
 
När jag var här sist så var han inte ens 18, jag brukade langa till han och efter en flaska jäger en gång bröt han sin arm, wops.. Jag känner Christoph från restaurangen i Matamata, han jobbar som barman/servitör där. Han är så lång och söt, en väldigt bra vän, vi provade alltid stans frukostar och det blev våran grej. En vacker dag kommer han till Europa, han är lyckligt lottad och hat både nya Zeeland pass, samt holländskt. Jag vet att vi en dag möter upp Matt i England; vi så alltid att Christoph var vår son, då vi alla tre var kollegor ♡ Good times! Campingen ligger precis jämte the mount, det får bli till på i framtiden; Tomas, Boel och Maria ♡ Jag blir helt förälskad när jag ser dessa söta husvagnar, den gröna påminner mig om en punchrulle/dammsugare
 
 
 
 
Stranden är underbar
 
Morötterna är stora
 
Aktiviteterna är i full gång
 
 
Och allt är så vackert
 
 
Solrossäsongen är snart igång, titta pappa! O affären var solroserna bredvid don julblomma, jag hoppas ni har såna hemma nu, den röda blomman, som Emma Holm är allergisk emot
 
De röda julblolmmorna här finns överallt, jag tog lite fler bilder för farmor tyckte så mycket om dem
 
 
Idag har jag haft en ledig dag, Jag skulle hämta en bil på restaurangen, en full maffiaboss bjöd mig på vin och hummer som han fiskat tidigare idag. Tjejen på bilden är från Göteborg, hon heter Elin och och tillsammans med en kille härifrån, han känner maffia bossen.
 
Och kärlek från köket, habbibi och Nico från Spanien
 
Här är maffiabossen och hans partner Toshi
 
Och "bilen" jag ska köra, jag kissar ner mig när jag tänker på hur det kommer se ut Hahah , men men jag kan ta mig överallt och göra bra reklam och förhoppningsvis ge folk ett gott skratt
 
På söndag planerar jag en tripp till Raglan ♡
 
Daimond är min personliga barber, han hade nog gärna fått äran att få ta väck dreadsen. Han sa häromdagen att han skulle ta av dom, färga dem svarta och sätta på hans huvud tills vi ses igen och då göra tvärtom ♡
 
 
Lauren leker yoga girl 
 
 
Här är hennes bror Paul,  han ville vara med i min blogg, 
Han gillar killar och mjölkar kor 
 
 
En av Daimonds bröder fyllde 30 häromdagen, jag ville göra nått lite extra för honom när de kom över på middag.  
Att köpa helium ballonger när man har händerna fulla av blommor, då man tar sig fram på en cykel, en kasse som åker in i hjulet som gör att man får tvärstopp så att solbrillorna åker av så man kör över dom.  Att jag tog på mig en tunn kort klänning när jag cyklar längst blåsig strandpromenad var inte heller det smartaste. Men efter en bedrövad väg hem, helium nollan hamnade runt min hals och jag tack och lov hade trosor på men visade dem för hela gatan så verkade han bli glad för mitt angagemang. 
 

Kommentera här: