Tiden går fort när man har roligt

 
Hallå bloggen :D 

Nu har det gått en vecka , som jag misstänkte kommer de bli svårt att hålla ikapp och uppdatera var o varannan dag men senaste veckan har inte allt för mycket hänt, eller jo det har det men mest att träffa alla, det har vart en rolig vecka men mycket kramar och alkohol , jag har även jobbat lite. Jag har städat på hostellet en hel del och hade första heldagen tillbaka på restaurangen jag brukade jobba på, det var jätte roligt att vara tillbaka.

 Efter jobbet var jag, Ata och Dennis över på red oubt, puben här i stan. Vi tog några bärs och sen sov jag över hos Ata, hon ställde till med enorma frukosten, och champange såklart:D
 
 

Sen hämtade Chloe och Adam upp mig och road tripen mot Taupo startade :D

 

Taupo ligger vid nya Zeelands största sjö, där bodde jag min första vecka i nya Zeeland, hos en familj som hade helikoptrar. Det är fint och fint mycket att göra. Jag och Annie var där och gjorde dubbleswing och skulle gått på rodeo, men den dagen tog jag fel på tiden med AM och PM haha så vi missa showen.
Hur som helst, restaurangen där jag jobbade på har öppnats nu även i Taupo för nån månad sedan. Många av mina vänner förflyttades dit så Chloe kom in i köket och sa att hon hade med sig en ny kock, men det var bara jag.
Här är jusef, grym kock från Jordan, vi tyckte inte speciellt mycket om varann när vi först började jobba ihop, vi hade några diskussioner men idag är vi goda vänner ♡

 Vi är varandras motsatser men vi lär av varandra hela tiden
 
.

Mammi Biljana från Serbien är den bästa arbetaren jag nånsin träffat, hon började som diskare men bakar numera pizza.

 

Min manliga favorit serb Ivan är också i Taupo numera, han gav mig kontakter till kryssning där han arbetat som manager, han vill gifta sig med min syster Linnea.


Aroha är en ung tjej från Nya Zeeland, bara 17 år, när vi först började jobba ihop var hon bara 15 år, mogen för sin ålder.

 


Money är min Indiska kompis, han verkar trivas bra I Taupo och hittat sig själv.

Jusef lagade lite mat till oss och vi drack Osteria’s egna öl på fat.
Regnet öste ner så det fanns inte jättemycket att utforska. Men jag, Chloe och Adam gjorde de bästa av situationen, vi drack vin, käkade pizza och spelade spel i bilen framför sjön. Hälsade även på Chloe’s släktningar.

 Chloe poserar gärna,  här i Money's brillor


När de började bli klara på restaurangen åkte vi med dem till hot pools, naturliga jacuzzis kan man säga, de brukar åka dit efter jobbet. Vi hade trevligt och drack ännu mer vin.
Sen åkte vi hem till deras motell, kvällens höjdpunkt var att jag fick dela säng med Jusef, han har aldrig ens sovit över med en tjej eftersom han är muslim. Så titta på de här , nu snackar vi framsteg! 

 

Men jag fick denna ära och morgonen efter berättade han hur han vill ta vara på sitt liv och leva det som vem som helst. Han går på gym och vill till och med gå på strippklubb, wow habbibi!
Han sov i sin nya t-shirt och snarkade som 10 pumba grisar men det var det värt ♡

 
Detta är lake Taupo från hotellet.
 

På morgonen åkte vi till restaurangen och träffade the big boss, maffia Ned som äger alla restaurangerna.
Sen körde Aroha mig och mammi hem till Matamata men det vi inte visste var att maffian smed planer så allt slutade med att vi åkte till the mount, hängde på stranden,

 
 


hade middag och drack ännu mera vin!

 Min favoritspaghetti gamberi 
 

Jag träffade managern där och Ned ska se till att jag får jobba där, vilket innebär 4 min promenad från där jag bor:D


Dagen efter ville maffian visa sin nya båt.

 
 


Här har ni dem på bild bakifrån. Akki till vänster heter han som gör allt för Ned.

 


Övrigt av veckan har jag hjälpt till på hostellet
Herbie provade Adams hatt,

 

 

Adam känner jag sen innan, han jobbar som tour guide på hobbiton och jag tyckte det var ascoolt när vi slumpvis matchade t-shirt och trosor !

 

promenerat upp för berget, vart på body pump.

 

Och vart med Daimond på hans massage för att lära mig.


Detta är lokalpuben redoubt, där hade jag min första födelsedag här i nya Zeeland, amimalparty, det var en helgalen fest och alla var utklädda till djur.

 
 

Jag och Ata var där på vinlunch igår :D

 
 

Jag var tillbaka i Hamilton och gjorde mitt hår hos Florence, min afrikanska kompis som gjorde mitt hår så taight att jag vart sömnlös 3 nätter men det blev bra.

 
 

Jag var på hennes sons bröllop förra gången, det var nått av det bästa jag gjort, afrikanskt bröllop!

 


Idag ska vi överraska Shona som fyller år, vi ska till en annan väns restaurang och käka middag

 
 
Det var gött, 
En lugn lördag kväll  
 
Nu ska jag sova i mitt gamla rum, fönstret som är öppet ♡ 
 
 
P.s jag har fått svar från ett kryssningsfartyg. 
På måndag skall jag ha min ivs första Skype - intervju 

Kommentera här: