Har ni hört om splash-cock?! Skrolla i min blogg

Framme i Toowoomba hämtar bästa Nat upp mig, alltid underbart att få träffa henne, hon var nykär och lycklig. Folk hemma tyckte Toowoomba lät som Hollywood, men det är inte riktigt sanningen haha.
Vi åkte hem och träffade Mitch, Mitch är en av hennes söner, honom står jag väldigt nära. Jag brukade ibland arbeta som personlig assistent för honom då och då när jag bodde ute på farmen.
Hans assistent för dagen var Ollie som jag känner sen innan också, hon är från Holland. Sen kom Nats kärlek Nick hem, honom har jag aldrig träffat innan men det kändes som det, jag tyckte jätte gott om honom.
Vi hängde på altanen en stund och hade så trevligt, sen fick jag låna Nats bil och körde ut mot Dalby, jag körde fett vilse men hittade tillslut fram till farmen där jag jobbade, under hela 6 månader under min tid i Australien.
Adrian som bonden heter och hans flickvän Jo satt och käkade middag, jag fick mig en portion och vi hade en mysig stund.
Jag sov i mitt gamla rum, en hel box med mina gamla grejer stod kvar där, jag tillbringade kvällen åt att kolla igenom mina mjölkningsklänningar, pippistrumpor, duschhattar för att skydda mitt hår, mönstrade arbetshandskar, målarkläder, cowboy hattar och mina gamla böcker mm. Det var fint, det var mitt hem och jag har aldrig känt mig så hemma så fort som jag gjorde när jag bodde där.

 

Adrian är en väldigt snäll man, nu är det en ny kvinna i huset som bestämmer så mycket har ändrats känner jag tydligt, men jag är glad över att Adrian inte är ensam.
Jag hade svårt och sova den natten, grodorna bodde kvar i toaletten och jag var uppe kl 4 för att mjölka. Jag och alla hundarna åkte ut med fyrhjulingen för att valla in kossorna, gud vad jag har saknat den känslan, jag tjöt av glädje!

 
 


Jag och Adrian mjölkade den morgonen, det var skönt att få lite egentid med honom och allt kändes precis som förr.

 Kolla in Elisabeths rattar!
 

Jag kände igen många av kossorna och minns både deras nummer och namn. Nykomlingarna var mina kalvar som jag namngett och matade som kalvar då jag bodde där. Adrian hade järnkoll,
Jag mjölkade Louise, Angelica, Alicia, Petronella, Pia, Elisabeth. Annika och Ida var nybörjare och tyckte se vva läskigt så jag fick kämpa me dem, de sparkades båda två. Strandberg kossan ville inte ge nån mjölk alls och har inte gjort de på en vecka så tyvärr kommer hon få åka till slakteriet.

 
 

Massvis av kalvar, fem nyfödda tjurar från mina tjejkompisar hade fortfarande svårt att äta själva så jag fick lära dem och tillbringade säkert en timma med dem tills de alla var mätta. Det testar mitt temperament de där kossarrna men gud vad jag älskar dem.

 
 
Hundarna hoppas all tid på överbliven mjölk 
Och det blir alltid över till dem
 


Jag lärde mig mycket om mig själv under min tid på farmen. Och allt jag fick lära mig, listan är oändlig , jag tror många hade blitt så chockade om de såg mig där och fått ett gott skratt när jag körde traktor, målade, svetsade, använde motorsåg, snickrade, förlöste kalvar, vaccinerade djur, insiminerade kossor, blandade ko mat, märkte kalvar, klippte av horn, klippte gräsmattor, planterade, red naken på kossor, lagade mat, bakde, gjorde egen ost, gjorde egen korv, jagade kossor och hästar, sprayade växter och hade hur kul som helst när jag var cowgirl. 7 dagar i veckan mjölkade jag morgon och kväll och tyckte det var toppen. Det var en bra och lärorik tid i mitt liv, Adrian trodde på mig och lät mig testa alllt. När jag och Ebba jobbade där tillsammans gav vi honom hans första lediga helg på 7 år.
Vi gick upp till huset för att äta frukost med Jo innan hon började jobbet i Dalby, som ligger en halvtimme bort från farmen.
Efter frukost matade jag och Adrian resten av alla 40 kalvar.

 
 
 
 
 
 
 


Strandbergs kalv hade lite svårt att dricka och tyvärr blev denna kalven bara lämnad av sin mamma, vi gav henne en spruta och hon fick i sig lite mjölk. Jag älskar kalvarna och det är fint hur man blir deras mamma.
Vi gjorde lite små fix

 

 

 

Sen åkte vi ut i hagen för att hitta resten av brudarna som jag förr upp, där fanns tama Helena, Annie, Tina, Emma och Karin. De väntar sina första kalvar, tjuren Karl-Ola gick tillsammans med dem. Amanda kossan hade en svår förlossning och dog tyvärr men jag matade hennes barn den morgonen.
Julia kon var väldigt nära att föda :D hennes nummer är 666.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Jag och Adrian käkade lunch och pratade om allt innan jag åkte tillbaka till Toowoomba.
Jag och Nat gick och gjorde pedikyr, det var super kittligt.

 
 
 
 
 


Vi myste hemma, käkade indisk mat och drack japansk öl.
Jag sov som en prinsessa, som man alltid gör i Nats fina hus.

 


Mamma och pappa bodde hör några dagar när vi reste här i Australien. Nat och Mitch pratar ofta om de dagarna, det var Mitch lyckligaste dagar i hans liv säger han och vill nu att de ska komma tillbaka, gärna tillsammans med Annie och Linnea♡
Vi var uppe tidigt morgonen efter, för att hitta solrosor innan Nat började jobbet.
Vi åkte på roadtrip mot Warwick,

 
så torrt som ni ser bilderna, vi åkte länge länge utan att se en solros. Vi stannade till i stans informationscenter och jag fick en solros karta! I Warwick,  där har jag bott på pub en natt för länge sedan, Petronella brukade faktsikt bo här ett tag
 
Vi hade lunch i Warwick på ett snoffsiga ställe.
 
Och åkte tillbaka en annan väg och hittade enorma fält med solrosor ♡ 
 

Den eftermiddagen hängde jag med Mitch, det var mysigt att vi fick egentid ihop och vi pratade om allt möjligt, sen kom både Nat och Nick hem, Mitch nattpersonal Ben som jag känner sen innan jobbade den kvällen. Vi satt ute länge den kvällen och drack en hel del, spelade musik och mumsade på plockmat.

 

Morgonen efter var alla bakfulla men jag och Nat åkte till hennes deltidsjobb, hon arbetar som receptionist på ett helt fantastiskt bed and breakfast.

 

Jag blev helt förälskad i stället och vill typ starta nått liknade en vacker dag. Innan hon visade mig runt åkte vi och käkade bakisfrukost

 
Vi hittade ännu mera solrosor i Queens park.
 
Tillbaka på vacy hall som bed and breakfast stället heter,Alla 12 rummen var unikt i sig, hoppas bilderna förklarar, det var som ett museum. 
Jag fotograferade även den vilda trädgården till alla trädgårdsälskare och hoppade detta kan ge nån inspiration, det gjorde den verkligen för mig.
 

En fantastisk kvinna som hette Ronda berättade historia om stället och hennes intressanta liv, hon har en pojkvän i Nya Zeeland , 20 minuter från där jag bor. Denna lilla lilla värld.
Nats kompis John the builder kom också förbi för en rundvisning.
Jag chillade i trädgården en stund innan Mitch ringde oss med på mexikansk lunch, det är hans favorit.
Jag hängde med honom och assistenten Sarah som jag också känner den eftermiddagen, jag packade om min väska och Mitch kompis Ted kom förbi, vi hade lite drinks innan vi allihopa gick ut till puben för en sista middag tillsammans för denna gången. Ollies pojkvän spelade denna kvällen, han har grym röst och världens längsta dreadlocks.

Mysig kväll, Mitch partade på, full och känslosam, jag Nat och Dani som inte var på plats blev utsedd till hans favoritkvinnor i livet och önskade låten ”yellow” för oss så vi båda satt och grät.

 
 

Jag, Nat och Nick åkte hem tidigt för i morse var vi uppe halv5, de körde mig till Brisbanes flygplats, vi såg solen gå upp och jag tror inte många hade skrattat så mycket som vi gjorde den tiden på morgonen. Nats tro: LIVE LAUGH LOVE
Nu är jag uppe i luften, sitter mellan två ursnygga män faktsikt,
Så, fortsättning följer..

Kommentera här: