Serbisk julafton på sjön...

Vilken underbar dag jag haft bara än sålänge, klockan är bara 2 på dagen, jag och Daimond har vart ute på fincruise och gjort lite ärenden
 
I morse vanade jag upp vid Rotaroa sjö,
 
Victor som jag träffade på planet hit har bosatt sig i Rotaroa ett tag, det är ungefär en timme därifrån jag bor så jag körde dit igår. Det luktar prutt i Rotaroa, det är från svavel syra från marken eller nått, det finns en hel del aktiviteter men jag hatar lukten... Vi gjorde lite ärenden för hans bil, jag fotograferade för dig pappa Och jag älskar ju fälgar.
 
 
Vi käkade buffé och det blev en lång lunch
 
Stället låg vid ett ren museum, jag önskar de kunde få se en stor älg. Vi övade på att hjula och med Victors hjälp stod jag på huvudet, det är mitt mål tills jag träffar dig igen Emma Holm ♡
 
Sen tog vi gondolen upp på Rotaroas topp, med utsikt över sjön. Jag gillade känslan, som en varm vinter
 
 
 
 
Även uppe på toppen var det afterski känsla
 
Sen var det dags för luge!
 
 
Jag var något skeptisk i början men va kul det var. Bara första äventyrs banan var rolig, sen gick vi på de tuffa banorna, de gick undan och vi flög fram i våra små kälkor/gokarts/bilar
 
 
Nere igen fick man ta en lift upp, det var precis som i skidbacken :D
 
 
 
 
 
 
Det var massor som cyklade down hill här med
 
Efter 5 åk , Victor fick ett bonus åk av två filippinska tjejer, de trodde på att jag var Victors mamma. Hur som efter dessa åk var vi nöjda och glada, vi köpte gurkor och hade stor problem med att få tag i alkohol. Men efter nästan en crash löste det sig med och vi åkte mot ett naturreservat. Det var vackert, massor med gäss
 
 
Jag gav upp men hjälpte gubbe upp på denna stubbe
 
Nere vid vattnet var det jättefint
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vattnet var iskallt men vi lekte Tarzan och slängde oss i vattnet
 
Victor hade en jäst apelsin juice med 70% vodka som vi smuttade på och bestämde oss för att sova i hans bil, det var jättemysigt och fantastisk att vakna upp där
 
 
Men det bästa var att jag fick ärva Victors panta mera kalsonger 
 
Dont worry
-its just a banana
 
På morgonen innan jag åkte till Rotaroa promemerade jag och habbibi i vanlig ordning upp för berget, vi handlade med oss kaffe och han visade mig moturiki Island där han för några dagar sedan hoppade. Höjdrädda habbibi hoppade flera meter högt, häromdagen frågade han om vi kunde dricka alkohol, han har aldrig tagit en klunk i sitt 34åriga liv..
 
 
Från denna ön ser man vårt älskade the mount
 
 
Éfter det badade vi jättelänge och lekte som två barn i vågorna.
 
I lördags var vi på koncert igen, vi såg fat freddy's drop.
 
Hela Laurens tjejgäng var där, vissa som jag aldrig träffat, det var roligt att få en bild av alla dessa brudar
 
 
 
Det var en lyckad kväll
 
 
 
Vi avslutade kvällen med en runda på krogen som spelade bra livemusik, dagen efter var det jobb hela dagen.
Sen var det måndag morgon, serbisk julafton...
 
Klockan 8 åkte jag ner mot hamnen, för att gå på båten, en utflykt på havet som maffiabossen bjudit med mig på. 
Vi var runt 12 personer medbjudna, jag kände hans söner, Marco och Nik 
 
Hans partner Toshi 
 
Några andra vänner, vi lämnade the mount och åkte ut mot havs ♡
 
 
Vi åt whitebeat frittars och gött plock till frukost
 
Och champangen flödade redan då. Kort sagt så flödade den hela dagen. Första stoppet så fiska vi
 
 
 
 
Jag tyckte det var så roligt när maffiabossen fick första fisken och det var en liten guldfisk typ
 
Scotty dök och fick upp en hel del hummer
 
 
 
Som vi sedan la på grillen
 
Sååå gott
 
Nästa stopp fiskade vi ännu mer, jag fick upp den störta snappern, vilket är en go firre här .
 
 
Vi fick upp en hel del annat med 
 
Denna fina kom upp,
Den la dem på grillen för mig. Mums, kallas för clam här.
 
En rocka fick vi med upp 
 
Lunch dags hade de lagat jättegoda cepapcici och en utsökt julskinka 
 
Vi fiskade upp massor med pligrimsmusslor, vissa stekte vi men också åt dem råa, jag fick lära mig hur man rensade ut dem och rensade iallafall hälften av det vi fick upp.  Det var kul och gott 
 
Vi stannade till för ännu mer fiske 
 
Maffia bossen fick en glas bit i foten 
 
Sen var det badstopp, vi hoppade från båten
 
 
Klockan tickade på och jag var gött salongsberusad, jag skulle ju jobba samma kväll. Kaptenen meddela mig att vi inte skulle komma hem.i tid och maffiabossen fick ringa mig chef, inget jobb och jag söp på och det gick nog utför efter det..
 
 
 
 
 
 
 
...för jag vet inte hur jag kom hem, men det var tydligen underhållande för Lauren, Daimond och Seames, kl 19 blev jag avsläppt och levererad vid dörren, förlåt mamma , inget att skryta över. Jag hade världens bästa dag, men sista timmen är bortglömd,  detta skrev jag till min chef, ah ni fattar nivån 
 
Fy farao
 
Dagen efter blev det ingen promenad för berget, för min skalle snurrade too much.
Men det blev en härlig lugn dag tillsammans med Lucas, Chelsea och Josh, vi hängde på stranden och jag följde med till deras pool sen, de bodde på hotell några dagar över här i the mount 
 
Senare till solnedgången gick  vi till andra stranden, käkade fish and chips och såg solnedgången.
Seamus och en kompis som heter Jan kom ner och käkade och spelade kubb med oss
 
 
 
 
 
Lucas byggde Corona sandslott, matade fiskmåsar och jag glittrade hans ben
 
 
 
 
 
Solnedgången är alltid fin
 
 
 
 
 
Det satt en ensam spelman och sjöng så fint
 
Morgonen efter promenerade jag och Chelsea upp för berget
 
 
Jag gjorde lite ärenden för nya jobbet, vi hade mysig powernap hemma
 
Sen fick jag gå med svansen mellan bena till jobbet och träffa min chef..men alla bara skrattade 
 
 
Nu är jag och familjen Samoa på roadtrip på väg till Auckland! Vi ska på Island night och bo på hotell i två nätter ♡♡
 

Kommentera här: