Tillbaks en vecka

Efter en lugn helg var jag tillbaka i the mount,
Jag jobbade min sista vecka,
Jag hade helt fantastiska gäster min sista kväll, de gav mig lyckotårar och jag ville inte lämna dem när maffiabossen, hans son Nik och ett par tjatade med mig för att dricka margharitas, det var en höjdare dock, för jag fick sätta på hattar på alla
Livia och hennes man från Serbien bor i mitt gamla rum hos Shona nu, de är jättetrevliga. Han heter Alex och arbetar som kock, denna pingla är i baren 
 
Det var en törstig kväll så jag mötte upp brudarna från jobbet efter 
Här nedan är gravida Francesca och barnets pappa som är från nya Zeeland och är ansvarig på baren Astrolab 
 
När jag kom hem sov en överraskning över i mitt rum, lilla Hazel,  Laurens systers son , vi klädde ut oss morgonen efter 
 
Vi gick och handlade kaffe,
 
massor av släkt kom dit och vi åt go frukost ihop, jag lagade bacon lindade dadlar, hallomi med bacon runt, koriander pocherade ägg, tomat, fetaost och Magic mushrooms m.m
 
Dagens aktivitet var att jag, Daimond, Lauren, hennes syster Anna och Annas man Sam gjorde en cykelutflykt 
 
Vi cyklade längst en jättevacker flod och omgivning 
 
Vi stannade till vid detta vattenfall som heter Owharoa falls 
Vi mumsade picknick och badade 
 
Hemma igen lagade jag mormors rätt ♡ 
 
Jag och Francesca körde över till matamata dagen efter, jag ville visa henne restaurangen där, vi kökade en lång och go lunch, av en slump kom några andra italienska vänner och joinade, världen är allt liten, de bor också i the mount men var just denna dagen i Matamata första gången för att besöka hobbiton, de är underbara och de bjöd in mig Italien, jag vill dit
 
När jag kom hem från denna trevliga lunch (som en av mina gamla stamgäster betalade i smyg, för allihopa!) hade mina peruker kommit, haha! 
 
Daimond provade
 
 
Även habbibi
 
Habbibi har flyttat nu, jag kommer sakna honom, vi spenderade de två sista dagarna tillsammans , 
 
Denna morgon var fullt ös, det var Beachvollyboll turneringar
 
 
Jag såg mitt nya hem komma in mot land
 
 
Jag och habbibi käkade go frukost
 
Sen åkte vi och handlade, han fick vara min bitch och bära allt, jag fick faktiskt inte ens göra det själv, men tack
 
Senare den kvällen gick vi ut på en liten bar runda och mötte upp lite vänner
 
 
 
 
Andra stoppet blev tisdags klubben
 
 
Terje stoppet blev att säga hejdå till fantastiska Francesca
 
 
Morgonen efter gick jag och habbi en sista promenad upp för the mount tillsammans för denna gången
 
9
 
 
Körde hans favoritpose på toppen såklart
 
Jag kommer sakna mitt dagliga sällskap
 
 
Han försökte fånga ett får, men misslyckades
 
 
Efter de gick vi och käkade frukost
 
Det bästa av allt var att han tillslut fick bli vän med Herbie, han är livrädd för hundar och jag fick mig ett gott skratt vill jag lova
 
 
 
Han var livrädd!
 
Det blev en underbar dag, jag och Lauren lånade hennes föräldrars kajak
 
Vi paddlade runt den så kallade Rabbit Island.
 
 
Vi gjorde ett stopp på ön, badade, utforskade och jag älskar att se the mount därifrån. 
 
Vi tyckte vi valt en lugn dag och att paddla runt var inga problem, vi kände oss som proffspaddlare , men därimot när vi skulle paddla hem mot stranden igen, det var en annan historia. Då fick vi jobba hårt och vi fördes långt bort, bra träning och till slut kom vi i land. Men jag fantiserade om hur vi blev räddade, jag är inne på träningsvärk, dag nr 3 från det.
 
Så vi var lite trötta efter detta,
Jag fick och så ett sista hejdå till habbibi, jag hade fixat två vänskapsband med Jordaniens färger på flaggan, samt Sveriges 
 
Jag och Lauren chillade hemma och jag fixade middags picknick till oss,  vi gick till grästrappan och hade så mysigt 
 Senare den kvällen såg jag en bekant van stå parkerad nedanför,  såklart är världen liten och där var Helen och Andre från Tyskland,  samt Celine och Ben från Frankrike,
De kom upp och satt med oss en bra stund,  en mysig kväll. 
 
Jag slängde ihop en väska med packning och Dagen efter lämnade jag tidigt för att åka till Matamata,  skriva ut papper, tvätta bilen.  Sen rullade jag i den rena bilen,  mot Cambridge för att hälsa på Paula från Uruguay.
Hon tog mig till en flod där jag aldrig stannat till förut, vi hade lunch picknick 
 
 
 
Vi åkte lite längre in
 
För att göra ett badstopp
 
 
 
En mysig dag med henne, jag lär mig alltid något vettigt när jag är med henne. Min nya svenska kompis Viktor har precis flyttat till Cambridge, min tanke var att åka och hälsa på honom, men jag hann inte:( men jag parade ihop han och Paula så de kan förhoppningsvis bli vänner. Jag gasade på tillbaka till Matamata, stannade snabbt till hos Ata's, lekte lite med barnen, eller dom lekte med min lilla bil
 
Jag duschade och åkte till mina middagsdejter, Janette och Janette ♡
 
Sköna damer det där
Vi är lite olika långa 
 
Vi åt gott
 
Å vi åt och drack, Micheal som serverat oss joinade oss en stund
 
Jag och Ata gick sen på afterwork när hon slutat, jag sov över där. Vi alla gick och åt frukost hos Derek morgonen efter
 
Sunny och Gagan från Indien körde mig till flygplatsen
 
Och nu reser jag till Australien ! Auckland-Gold coast för en vecka ♡
 
 

Kommentera här: